Friday 5 December 2014

kenduri Khatan @Jelebu

Assalamualaikum...
29 November 2014
Lokasi: Kuala Klawang, Jelebu

Yeah.. Aku dan Teratai selamat memenuhi undangan kenduri berkhatan anak buah Mort. Dah lama dah save date nak pergi kenduri ni.

Walaupun dah pernah pergi rumah Mort, tapi tetap tak ingat jalan.
So, terpaksa la Mort datang amik kat stesen minyak.
Aku dengan Teratai masing2 mengekek gelak sebab tak pernah tengok Mort naik moto. Hahaha
Selfie dulu dong..
Amik port kat khemah..
Masa ni masih pagi lagi..
Makan kuih2 dulu..
Mort dan anak-anak buahnya..
Orang yang berkhatan dah melepek dalam rumah.

Ada aiskrim goyang..
Tak tau la nama dia memang aiskrim goyang ke tak. Aku panggil aiskrim goyang sebab orang tu asyik goyang je bekas aiskrim tu.
Macam2 perisa..
Aku dengan Teratai pun tak melepaskan peluang. Bukan 1, bukan 2, bukan juga 3 tapi 4 batang askrim kitorang bedal!
Aiskrim pertama yang kitorang makan tu aku tak amik gambo. Ni yang kedua.
Teratai pun yang kedua. Tak ingat perisa apa tapi warna kuning.
Lepas tu, bacaan doa.
Lepas tu, makan time... yeehaa..
Sedap nyer... Lauk2 kampung. Memang suka giler lah aku...Daging Salai Masak Lemak, Ayam Goreng Berempah, Kerabu Pucuk Paku, Ikan Bilis tak tau masak apa. Ada jugak Sambal Belacan.. Perghhh... Sedappp...
Siap dapat goodies lagi.
Dalam bekas tu ada tasbih.
Yeah tayang sikit biskut bear kegemaran Mort tu..

Lepas makan, bedal aiskrim lagi..
Teratai oren, aku stoberi..
Dan lagi...
Dua2 perisa anggur.
Masa nak balik tu, tuan rumah suruh tapau apa yang kitorang nak. Dengan tanpa segan silu kitorang pun tapau. Bak kata Mort, kitorang ni dah macam penunggu khemah.. hahaha..



Gadis2 jubah bergambo sebelum bergerak pulang.. =)



No comments: