Saturday 28 October 2017

Aidilfitri 2017

Assalamualaikum..
2 July 2017
Lokasi: Dari Senawang- Port Weld- Permatang Pauh- Alor Setar

Nak dijadikan cerita, tahun ni aku kerja lagi untuk Aidilfitri. Asalnya bukan turn aku kerja tapi aku mintak tukar group. Group ni turn kerja raya tahun ni. Aku ada sebab aku sendiri, yg tak payah nak diceritakan lagi sebab semua orang tau jawapannya. Tu pun after 5 years okey.

Taraaa.. Team Coklat nak balik raya. Bukan baju raya pun tapi saja nak pakai untuk amik mood raya. Ni kali kedua kitorang balik raya sama2. Sadis betol. Huhu..

Mengabadikan kenangan dengan Cik Viva kesayanganku. Walaupun comot, tetap sayang. Chia chia chia!

Kitorang singgah rumah Mort dulu sebab Cik Lela nak bagi kek gula hangus dia. Sekali dapat 2 buku kek sorang. Perghhh semoga murah rezeki ye cik.. Time ni Mort baru seminggu besalinkan Qairina Aneesa. Tahniah Mort! Baby Ramadhan.

Dah separuh perjalanan, sempat lagi jumpa kat RNR Tapah. 

Dan akhirnya selamat sampai di tempat jatuh lagikan dikenang ni. Sampai2 je Abah terus tanya aku, cuti berapa lama. Dengar je aku cakap 1 minggu, terus dia cakap nak ajak pergi bercuti ke Pangkor or Langkawi. Aku on je. Bukan ada program. Raya pun dah habis.

Tapi aku cakap, nak balik Port Weld dulu. Kek ada banyak, elok la bagi kat diorang. Memanjangkan rezeki cik Lela.

Esok paginya kitorang pun balik la ke Port Weld, kampung Abah. Pagi2 dah terjah rumah Intan & Hasanah.

Pinjam balang kuih sat.

Tuan rumah. 
Adik yang lagi tinggi dari kakak. Kuang3

Lepas tu pergi rumah Mak Ngah pulak. Diorang masak Mee Rebus. Perghhh lama dah tak makan. Rasa dia still sama macam dulu. Mee Rebus paling sedap dalam hidup aku. Dulu diorang buat jual. Sekarang dah tak buat dah.

Lepastu, kitorang pun balik rumah kemas beg sebab dah decide nak pergi Langkawi!!

On the way tu, singgah rumah Pak Ndak kat Permatang Pauh. Ni first time aku melawat Pak Ndak sejak dia dah potong kaki. Sayu je hati aku ni tengok. Kencing manis. Buah pinggang pun dah tak function. Kena dialisis. Semoga Pak Ndak tabah dan semoga kembali sehat. Amin.

Lepas melawat Pak Ndak, singgah pulak Sungai Petani, melawat Mak Ngah Cah, sepupu Abah. Sempat la terkenang zaman duduk sini dulu. Rumah sewa kitorang dulu berdepan je dengan rumah Mak Ngah.

Okey, marilah kita memulakan percutian!
Langkawi, tunggu.. kami datang.. (^_^)y



No comments: