Friday 27 October 2017

SALAM Trip To Bandung: Kartika Sari & Cibaduyut

Assalamualaikum...
2 April 2017
Lokasi: Cibaduyut & Kartika Sari

Hari terakhir di Bandung.



Lepas sarapan semua ready bawak turun barang2 masuk dalam mobil.
Nampak tak betapa menimbunnya barang kitorang.
Sis Sue dari datang sampai ke balik tak elok2 demamnye. Bertabahlah ye Sis.


Kek Lapis yg kitorang order semalam pun dah dapat. Tazzabar nak ngap!

Kitorang berpecah dengan group yang satu lagi tu. Sebab ada yang nak pergi ke Pasar Baru tu lagi harini. Ada barang yang tak dapat lagi kot.



Group kitorang cari Maybank dulu. Kali ni cucuk kat mesin yang betul.
 Alang2 nak cucuk duit untuk bayar loan semalam, aku cucuk la lebih sikit kot2 ada benda nak beli nanti. Ish3.. Syaiton!


Hari last baru nampak mesjid nya.






Group kitorang takda pun halatuju yang spesifik. Pergi la mana2 pun. kitorang follow je. Tapi sepanjang jalan nampak bangunan dan lukisan cantik2. Dah nak balik ni la baru dok nampak banyak kenderaan Angkot. Agaknya selama ni Pak Yoyo bawak ikut jalan lain yang kurang sesak. Harini dia lalu jalan macam dalam pekan diorang. Siap nampak pasar pagi diorang. Meriah macam kat sini jugak.


Angkot


Tak lama lepas tu, dah sampai ke Kartika Sari. Tempat jual brownies yang femes tu.
Seberang jalan nak ke situ tu pun ada macam2 jual.


Nampak macam ramai. 
Tapi time kitorang sampai ni awal pagi lagi. Takde la ramai sangat.


Banyak. Rambang mata Mak Jemah ooii.


Pakat2 pilih yang mana berkenan di hati.


Muka puas hati dah dapat beli. Aku beli 2 ketul je. 
Jadi la tu, rasa la sorang sikit. Tapi sedap la brownies dia. Mak aku pon cakap sedap.


Aku beli brownies Choco Chip dan Mocha. 
Seketul RP56,000. So total RP112,000

Lepas dah selesai kat Kartika Sari, kitorang gerak ke Cibaduyut, tempat jual beg, kasut, wallet kulit. Kalau ikutkan kitorang nak request ke Cihampelas, tempat superhero tapi jauh. Takut tak sempat nak patah balik nanti. So ke sini je lah yang sempat.

Takde sape pun yang beli beg, kasut bagai tu sebab masing2 dah beli kat tempat lain.


Cibaduyut


Nampak... Siap ada kasut besar kat situ.
Lepas tu, masa masuk sini setiap orang akan ditampal sticker kuning tu.


Ok. Nama dia Grutty Shoes.

Lepak sementara tunggu yang lain2 cuci mata. 
kitorang dah habis round tingkat atas. Siap pergi toilet lagi dah.

Okey kat belakang diorang ada kedai jual baju budak. Kat tepi belah kanan kedai toys.
Memandangkan aku dah start kebosanan, aku pegi masuk kedai tu.

Dapat la baju untuk hero2 kesayangan hamba. Cantik-cantik, kain elok punya. 
Harga pun murah je, dalam 20-30 ribu gitu je. Dia campur2, pandai2 la pilih.

Ni hasil kat kedai toys

Inilah bendanya yang aku beli kat situ. Bantal tengkuk. Seketul RP20,000. Aku beli 5 ketul menghabiskan duit RP100,000 aku yang terakhir. Benda ni ringan je tapi inilah yang buat beg aku penuh gila2. Hahaha... Ni rezeki geng2 aku, Mort, Teratai, Ika & Ain. Ada seketul je kaler purple yang memang sah2 la untuk Ain yang obses dengan purple. Yang lain2 semua kaler pink or biru je. Kasik diorang pilih dulu, yang tinggal tu jadi aku punya.

Dari Cibaduyut tu kitorang terus ke sini untuk lunch. Katanya Pak Yoyo pun tak pernah bawak orang datang sini. So kitorang gamble je la.





Memandangkan dah nak balik, aku order sekali lagi Jus Alpukat ni. Nanti kat Malaysia dah tak jumpa dah. Pergghh lazatnya..


Kat sini la aku start suka makan brokoli sebab dia masak sedap gila. 
Sampai aku suruh si Teratai masak macam ni. 

Tapi kat sini ada keributan sikit. Agaknya tempat ni tak penah terima pelanggan yang ramai serentak kot. Order kitorang tak sampai2. Ikan baru nak gi beli. Telur masin beli kat kedai lain. Kelam kabut. Kitorang pon dah panas bontot dah sebab dah sampai time nak kena pegi airport. Group yang lagi satu tu terpaksa gerak dulu walaupun tak sempat habis makan. Sebab rupanya diorang belum pergi Kartika Sari. Kang ada yang menangis tak dapat beli brownies kang. So kitorang yang tinggal ni la tukang perabih makanan termasukla Ikan Gurame yang hangit tu.

Dah sampai airport. Permisi duluan ya Pak Yoyo. 
Terima kasih bawa kami jalan2 selama 4 hari ni. Daaa..

Barang-barang aku yang dah ready nak masuk kargo. 

Ready for takeoff
Ready la sangat. Sekali flight delay pulak. Cuaca tak cantik. Hujan sepanjang jalan. 
Nak makan pon dah tak lalu dah. Malam baru sampai KLIA2. Tapi Alhamdulillah sampai dengan selamat. Dah sampai tu, tiba2 lalu pulak nak makan kan. 
Hahahaha emang dasar!

Maka tamatlah trip yang best ni. 
Terima Kasih daun keladi,
Lain kali boleh pegi lagi.. Hihihihi.. (^_^)y

No comments: