Saturday 8 April 2017

SALAM Trip To Bandung: Trans Studio Bandung

Assalamualaikum.
30 March 2017
Lokasi: Bandung, Indonesia.

Dari hotel, kitorang terus menuju ke Trans Studio Bandung. Punya la ramai orang terutamanya budak sekolah. Tak tau la diorang tengah cuti sekolah ataupun memang hari ni ade special price untuk rombongan sekolah. Tapi layan je la.

Tangkap gambo dulu.
Together2 with Kak Aida & Bang Kemal


Okey.. Time aku menaip ni baru aku perasan benda ni. 
Diskaun 50% sampai 31 March 2017. Patot la ramai orang. Hehehehe..

Lepas je pintu masuk, game 1st yg kitorang jumpa is Roller Coaster. 
Akma & Kak Ada ajak2 aku naik benda alah tu. Huuuii.. Memang aku tak naik la. Muntah hijau kang. So aku terus ikut Kak Izah pergi beli Popcorn Hahaha..


Bawak geng beli popcorn

Kak Izah cakap, try la air ni. Sedap katanya. Tapi sampai ke sudah aku lupa nak beli.

 Muka2 yang taknak naik Roller Coaster antaranya Aku, Kak Aida & Sis Sue


Masing2 tengah scan nak try yang mana satu.

Yang pasti, dua2 benda ni pun aku tak naik.

 Cekik dia kak... 
Aku punya la tunggu turn nak amik gambo dengan dia,
 tiba2 dia bangun, terus blah. Hampeh.. Huhu..


Yang Super Hero 4D ni aku tak masuk. 
Kononnya round yang lain dulu. Nak tengok apa lagi yang ada. Lepas tu dah tak sempat dah. Padan muka.

Yang ni Sky Pirate, aku naik.
Dia pusing2 kat atas tu. Nampak la seluruh tempat tu dari atas. 

Otw naik. Mendaki tangga.

Yeay dah sampai atas. Tunggu kapal sampai. 

Memulakan pengembaraan. Benda ni okey2 je. Kiranya kategori tak mencabar la. 
Dah sampai tengah tu sempat la kalau nak rasa bosan.

Lepas turun Sky Pirate, kitorang masuk sini. Ingatkan ape bende la Dunia Lain ni kan. Sekali rumah hantu daaa...

Depan pintu masuk dia ada kubur. Erk!
Rumah hantu dia kategori seram la. Kena naik train. Satu train tu naik 4 orang. Aku, Kak Sue, Bang Kemal & En. Husin naik satu train. Kak Sue dari mula sampai ke sudah peluk aku. Mata pun tak bukak. Aku layan je. Semua hantu aku tengok. Hantu ambulan, Pocong, Mbak Kunti, Kerusi, macam2 ada la. Tapi ada beberapa kali aku jerit besar sebab terkejut Bang Kemal cuit. Haih, kuss semangat..

Haaaa..Next.. Yang Jelajah ni aku suka. Macam nak luruh jantung. Dua kali dia meluncur. Satu yg rendah satu lagi yg tinggi. Ni gambo pinjam google. Best ke? Best sangat!!!

 Ni gambo kitorang time dah sampai bawah. 
Aku naik dengan Sis Wati, Sis Noren & Mdm Jag.  
Orang2 yg taknak naik tolong tangkapkan. Diorang taknak naik sebab takot baju basah. Yes, diakui memang basah.. Hehehe.. (Tapi sikit je la)

 Aku pun tak sure belah mana Akma masuk dapat tengok Piranha.
Rugi nye..



Semua diminta berkumpul. Nak pergi lunch.

 Eifel Tower u olls.. Tak lepaskan peluang. Walaupun tipu punya. Hahaha 

 Dalam lif, sumbat semua satu rombongan.

 
Sementara tunggu van, kasik tangkap satu gambar la..


Kitorang lunch di sini. Nasi Padang.


 Taraaa.. Nasi Padang ni, style dia, diorang akan hidang segala jenis lauk yang ada. Tapi dia akan kira yang mana kita makan je. So kalau rasa tak nak makan, jangan kuis2. Kalau kuis sikit pun nanti dia kira dah makan. Tapi ini rombongan baik punya, semua habis. Muahahahaha.. 


 

Jus Alpukat aka Avocado. Hari first terus try.
Jatuh cinta.. Sedap..


Dah makan, dah minum... Moh, next distination... 


No comments: