Sunday 9 April 2017

SALAM Trip To Bandung: Toko Tiga, Butik Perfume Win & The Stone Cafe

Assalamualaikum
30 March 2017
Lokasi: Bandung, Indonesia.

Lepas kitorang lunch Nasi Padang tu, kitorang dibawa ke Toko Tiga. Pak Yoyo cakap, tempat ni dinamakan Toko Tiga sebab gabungan tiga kedai kat dalam tu. Dalam tu siap ada musolla. Satu rombongan solat kat sini.

Kat sini jual barangan jeans branded. Serius murah gile. Tapi aku tak beli jeans pun. Ada yg aku berkenan tapi tak jumpa saiz pulakkk. So aku beli tshirt je. Timberland untuk aku, Burberry tu untuk Abah.

Next destination, Butik Perfume Win.
Kat sini jual perfume pati pure punya. Pilih je nak bau apa, lepas tu diorang akan campur alcohol sikit supaya tak pekat sangat.

 Busy staff dia melayan customer. Dia sukat2 pakai cylinder penyukat, campur2 dalam botol. Aku perhati je sampai sempat la aku teringat kerja aku dok buat bancuhan hibitane spirit. Dah macam sama je gayanya.

Masing2 berkerumun. Aku pun tak tau nak mencelah belah mana.

Haaa.. Pilih.. Pilih..

Tengah dok tengok2 perfume tu, datang bapak ni jual Buah Salak. 3 bungkus 100,000IDR 

Manis buahnya. Rupanya Salak Madu. Aku kongsi beli dengan Kak Ada & Sis Noren.


Orang lain sebok pilih perfume, kitorang bertiga sebok makan buah. Tak hirau sekeliling tu.

Lepas tu orang semua dah selesai pilih, baru aku kalut. Rasa rugi pulak kalau dah datang tapi tak beli. Diorang suggest macam2 bau kat aku. Tapi aku ni spesis cepat pening kalau bau tu aku tak biasa. So aku gigih google gamba Ralph Lauren, tunjuk kat diorang. Memang rezeki aku la sebab bendanya ada. Kitorang tulis kat kertas nama kitorang, bau apa dan berapa ml. Bayar siap2. Nanti diorang hanta kat hotel. (Sebab banyak sangat, kalau nak tunggu, membazir masa kat situ je)

 Taraaa.. Ni aku punya. Ralph Lauren, 60ml yg berharga 75,000IDR. Seketul ni je aku beli sebab bau ni je yg aku teringat.

Lepas tu, nak gerak ke tempat lain, baru la yg lain2 tu rasa buah salak tu. Dah ramai2 pulak turun pergi beli kat bapak tadi. Aku pun tambah lagi sebungkus. Tapi info dari bapak tu, buah ni tahan 4 hari je. Lepas tu dia akan mula nak busuk. Yeah.. Memang itu yg terjadi. So lepas ni kalau nak beli bawak balik, jangan beli awal2 sangat. Kalau nak makan kat sana je takpe la. Tapi kalau tak beli, belum tentu boleh jumpa lagi. Huhuhu..

Destinasi seterusnya adalah kedai kasut Donatello. Kat sini aku takde tangkap gambo ke ape ke. Beli pun tak. Dah penat. Tapi cantik2. Diorang borong sakan weh. Hahaha

Dan.. Destinasi terakhir untuk hari pertama adalah The Stone Cafe. Kat atas bukit nun tempat dia. Sejuk. Boleh nampak pemandangan Kota Bandung waktu malam.
Dia ada pondok. Makan bersila. Siap bantal. Rasa nak landing je.

Menu Udang Telur Asin ni memanggil2 aku.
 Makanya aku pun order lah yg itu.

 Muka tazzabar nak ngap.

Vah vah vah.. Sampai dah udang aku. Sedaaaap.. 


 Ni lah live band yg dok menyanyi kat sini. Boleh request lagu. Siap sebut nama Hospital Salam. Cayalah..

Kak Izah nampaknya enjoy sungguh dengan show tu. Sebab diorang main lagu feveret dia. Aku kalau lama lagi kat situ, aku nak request lagu Jomblo Happy. Nasib baik nak balik dah. Hahahaha..

Dan... Akhirnya balik jugak ke hotel. Aku sebilik dengan Kak Salina... Dia gigih betul, balik hotel, mandi2 , lepas tu keluar pulak pergi spa, berurut. Aku tak ikut la.. Aku spa dalam bilik je.. Dalam mimpi.. hahaha..

Ni hasil tuaian aku untuk hari pertama. 
(^_^)y

Next.. Day 2.. 
To be continued..






No comments: