Friday 6 May 2016

Taman Seribu Bunga

Assalamualaikum..
23 April 2016
Lokasi: Taman Seribu Bunga, Melaka.

Alkisahnya kitorang, Geng 872 ni nak pergi makan-makan kat Alai. Tapi, masa kitorang sampai Melaka, hari masih awal lagi. So Ain cadangkan kitorang pergi la jalan-jalan kat Taman Seribu Bunga ni dulu.
Dah sampai.
Aku memulakan sesi.
Diikuti Cik Teratai kita.
Macam pokok anggur la pokok kat belakang Ain tu..
Ampunkan gue Ika sebab letak gambar ni. Sape suruh buat muka gitu.. hehehe..

Bajet macam bunga sakura la kan..
Konon-konon baca la arah jalan tu..
 Konon je lah..
Kitorang mulakan sesi lawatan mengikut arah sebelah kiri.. Hentam sajalah..
Hoyeh Hoyeh
Ada rumah..
Adakah Ika gumbira jumpa Bunga Kertas??
Inilah dia 3 dara pingitan
Cak!
Okey.. Rendah je.. Jenuh aku membongkok..


Siap ada pantun lagi.. Ewah!!

Jangan tak jumpa jalan keluar sudah la Ain..
Haip! Dilarang memetik pokok disini!
Hehehe.. Tak petik pun.. Acah je..
Selfie di pokok buluh..
Lepas tu, kitorang lalu kat bawah ni pulak.
Nampak tak Ika tengah duduk kat situ??
Di tiangmu aku bersandar
Eh? Macam tajuk novel tak?
Haaaa... baru la nampak bunga banyak-banyak kan...
Erm... Erm.. Erm..
Jangan takut, jangan gentar.. Memang ada tangan yang tolong pegangkan bunga tu sebab bunga tu tak mau duduk diam time aku nak amik gambo ni.. hahahaha!


Turn Ain + Ika
Lepas tu turn Aku + Teratai
Layan je lah ye... =)


Lepas beberapa minit duduk kat bawah laluan tu, Ika dah bising-bising nak keluar dari situ. Sebabnya.. dia dah tak tahan.. Dia paling banyak kena gigit nyamuk..

Sementara nak jalan ke luar,
Ain request nak gambar macam ni dan impian dia tu tercapai la.
Aku mampu macam ni je
Teratai dengan bunga terapung..
Dengan orang yang tak sabar nak keluar dari tempat ni.
Hui.. Masam teruk muka.. huhuhu..
Cantik bunga.. warna ungu.. so sweet..

Kat sini ada jugak Tuntong dan Kura-kura. Tapi sejak Aerius dan Arcoxia dah tak ada ni, aku dah tak biasa dengan bau air diorang. So kembang kempis hidung aku menahan bau.. Gambar pun tak amik. Hehehe..
Last, sebelum balik..
Lepas tu, menuju ke Alai!!
Ketam, udang, ikan dah memanggil-manggil dah. Moh kite!


No comments: