Monday 1 February 2016

Cuti-Cuti Terengganu: Permulaan Percutian

Assalamualaikum...
28 January 2016
Lokasi: Kuala Terengganu, Terengganu.

Alhamdulillah.. Awal2 tahun dah pergi bercuti-cuti Malaysia. Kali ni pergi ke Kuala Terengganu, Terengganu. Plan ni dah dibuat lama dah. Dari tahun lepas lagi. Ain tanya aku, nak tak bercuti ke Terengganu? Pergi naik flight sebab tiket flight tengah murah. Lama aku mendiamkan diri. Ambil masa berhari2 jugak la. Berfikir nak pergi ke tak. Last2 aku bersetuju. Percutian 4 hari 3 malam. 28/01/2016 - 31/01/2016

Flight Air Asia.
Tiket pergi balik RM49.44
 Tax pergi balik RM21.28
Luggage pergi balik 15kg RM53.00
So total pergi balik RM123.72

Penginapan 4 hari 3 malam di DJ Citi Point Hotel RM279.00. Bahagi dua. (Sebab pergi berdua). Booking melalui Booking.com
Ni rupa hotel tu.

Sewa kereta viva auto dikira 3 hari sahaja sebab ambil petang 28hb, pulang pagi 31hb. RM280.00 Bahagi dua.
Booking via phone.
Maklumat dapat dari website dia. Tak perlu risau sebab memang wujud. Hehehe..

28/01/2016 @7.00am kitorang bertolak dari rumah ke Terminal 1, tambang teksi RM19.00. Lepas tu, kitorang tunggu bas untuk ke KLIA2. Sampai pukul 8.00am bas tak muncul. Last2 kitorang terpaksa naik teksi sebab takut lewat sampai. Dari Terminal 1 ke KLIA2 tambang teksi RM70.00

KLIA2@9.00am awal lagi. Sarapan dulu kat marrybrown.
Taraaa.. lega aku bila dah dapat coffee..
Lama kitorang lepak kat sini. Last drop luggage pukul 11.15am. Ain kata pukul 11.00am lah kita drop. Tapi aku rasa semacam je. So pukul 10.45am tu aku dah ajak pergi dah.

Rupanya ramalanku benar belaka. Tengah aku beratur tu, Ain saja2 try timbang hand luggage dia (Dia takde amik luggage yg masuk kargo tu). Sekali dia punya hand luggage tu 11kg. Max boleh bawak masuk kabin 7kg je. So dia punya kena masuk kargo jugak. Perghhh.. Kena bayar RM80.00. Time kelam kabut macam tu kitorang tak terpikir pun, barang2 dia boleh transfer masuk beg aku. Sebab aku amik luggage 15kg. Berat beg aku time tu hanyalah 10.7kg sahaja. Maknanya aku ada free 4.3kg lagi.. huhuhu..

Lepas segala kekalutan yang berlaku dari pagi tu, akhirnya kitorang terbang jugak.

Disebabkan aku first time naik benda ni, kasik can la aku duduk tepi, tengok sayap. Hehehehe..
Akhirnya.. Selamat menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Sultan Mahmud,
Kuala Terengganu.

Tunggu dalam 10minit macam tu, kereta sewa kitorang pun sampai. Terus ke hotel, check in, legaaaa.. Lega sebab apa? Sebab aku mabuk! Nak muntah pakej sekali dengan migrain. Nasib la bawak Maxolon dan Brufen. hahaha...

Lepas dah rehat2, kitorang jalan kaki ke stesen bas. Cari makan. Kitorang makan megi goreng pukul 4.00pm.
Kat Senawang memang takde jual megi goreng. Kat Terengganu je ada.. hahaha.. Poyo je kan.. Tapi sedap dan lazat la..

Dah makan, dah kenyang, amik kereta then pusing2 survey tempat. Malamnya kitorang jalan kaki, makan kat kedai berhadapan dengan hotel. Lepas tu, balik tidur.

Unknown said...

lazat sebab laporrrrr....hahahaha...

Cappuccino Lover said...

Hahahahaha... dah semestinya la kan...