Friday 9 January 2015

Ais Krim Pasu The Anne Wordrobe

Assalamualaikum...
9 January 2015
Lokasi: Kedai Vendor The Anne Wardrobe

Alkisahnya semalam 8 January 2015, 
aku ada pergi buat roadtax kat Produa Seremban. Biasanya ambil masa 1 hari nak siap. So, harini Ika & Teratai jemput aku balik kerja then terus nak pergi ambik roadtax tu. Masalahnya dari pagi aku tunggu Produa call tapi sampai aku balik kerja pun takde sebarang call. 3 kali aku call pun langsung tak berjawab. Last2 aku suruh Ika call kan. Dan2 la berjawab pulak.. huhu.. 
Orang tu cakap runner diorang yang uruskan tu belum balik ke Produa. So, petang sikit baru boleh ambik. Mayb sebab hari Jumaat kot. Masa terlampau singkat. So aku paham la.

Makanya untuk memenuhi masa yang ada, kitorang pun jalan2 la kat satu kedai berkonsepkan vendor ni. Haritu Ika pernah cari kedai ni tapi tak jumpa. Harini rezeki la dapat jumpa.

The Anne Wardrobe
 Vendor Boutique & Cafe
Siap dirasmikan lagi tu..
Menu hari ni..
Mata aku nampak yang bawah sekali tu je.
Jom naik..
Kena tekan loceng, lepas tu bolehla masuk..
Dalam kedai vendor macam biasa la..
Macam-macam ada..
Ika & seluar kotak2..

Iman.. Bos kecik..

Dah habis tengok barang2,
Try makanan pulak..
Nak makan laksa, tapi dah habis.
Nak makan Aiskrim Pasu pun dah habis. Tapi tuan kedai cakap dia boleh adakan aiskrim. So kitorang pun tunggu la.
Teratai try Meat Ball..
Sebagai seorang yang tak gemarkan daging, aku rasa ok2 je la rasa dia..
Taraaa... Aiskrim Pasu..
Ais krim coklat kat tengah2..
Yang macam tanah tu oreo..
Kat bawah sekali kek coklat..
3 Pasu.. Sorang satu..
Satu untuk Aku
Satu untuk Ika
Satu untuk Teratai


Dah amik gambo solo,
amik gambar berduet pulak..
Hadoi.. Rasa sayang nak makan..


Yeah.. kosong sudah..
Walaupun sayang nak makan, tapi berjaya jugak habiskan.. hehe..

Si Teratai sure la tak habis.
Ika yang jadi tukang perabih..

Dah abis makan bayar la.


Selfie kat tangga..
Foto gedik.. hehe


Dah abis tinjau2 teruskan dengan tujuan utama. Alhamdulillah.. roadtax aku siap dengan jayanya.. haha




Nota kaki:
# Lokasi kedai terletak di Taipan 2, Senawang deret2 dengan Romantika.











No comments: