Sunday 5 October 2014

Aidil Adha 2014 + Pertunangan Wani

Assalamualaikum..
5 Oktober 2014
Lokasi: Simpang, Taiping.
Hari Raya Pertama Aidil Adha

Tahun ni aku dapat menyambut Hari Raya Adil Adha selepas 3 kali berturut2 tak dapat balik. Hampir2 jadi 4 kali gara2 lupa nak apply cuti.
Kali pertama sebab baru masuk keje tak sampai seminggu. Cuti hanya 1 hari.
Kali kedua sebab Mak & Abah menunaikan haji.
Kali ketiga sebab turn kena kerja.

Tahun ni hanya aku sorang je antara adik beradik yg balik. Jadi anak tunggul la.. hehe..
Menu wajib setiap kali raya..
Diiringi dengan secawan Nescafe O
My Mak yang tengah makan buah pear
Ni je gambar Abah yang dapat di snap.

Lepas sembahyang sunat Aidi Adha, Abah pergi tolong potong2 daging korban kat surau. Lepas tu, gerak pergi rumah Mak Nyan untuk majlis pertunangan anaknya Si Wani, sepupu aku.

Khemah makan
Lepak dengan mak lepas makan
Kami sepupu..
Intan dan baby Rasul Si Tembam
Wani & aku
Wani & Sanah
Wani & Huda


Sesi2 bakal menantu & bakal mak metua.
Biarkan diorang dengan sesi diorang.

Di satu sudut yang lain, 
Kitorang melepak ramai2 sambil bergosip
Ada Kak Ya, Aisyah, Angah, 
Mak aku, Mak Ucu, Mak Uda, Sanah, Kak Nei, Pija & Adila yg sebok dgn bulu mata palsu dia.

Icha & ibunya Cik May
Sanah, kak Ya & baby Aisyah yg lena diulit mimpi.
Cik Sanah & Icha
Icha & Achu
Anak2 buah sendiri tak balik raya,
Terpaksalah menumpang kasih dengan anak sepupu. kira anak buah la jugak.
Ini kelakor.. haha
Hantaran pihak perempuan
Pink kaler
Paling unik, Bahulu dalam kon aiskrim hasil tangan Mak Uda... terrrbaikkk...
Hantaran pihak lelaki
Hijo cantik.
Coklat banyak.. Maklumla.. Orang Langkawi
Satu-satunya gambar raya aku yg penuh.
Gamba selpi si Sanah.
Ntah bila masa dia selpi guna fon aku. 
Tengok2 ada je.


Dah akak2 sepupu suruh aku duduk atas pelamin untuk amik berkat katanya.
Kot2 giliran seterusnya aku plak yang kawen.
Aku ikutkan aje la.

Ni baru 3 orang kat atas pelamin.
Faktor genetik la katakan.. semua sihat2 dan bulat belaka.. kalau ada Intan & Mira ni mesti lagi penuh... hihihi..


SALAM AIDIL ADHA 2014

No comments: