Friday, 1 April 2011

::Kesedihan----> Handbagku Dicuri::

Assalamualaikum... 
Huhuhu...., kesedihan melanda.. :(
Semalam, 31/3/2011 telah berlaku 1 kejadian yg x diduga..
Handbag ku telah dicuri!!!
Dalam masjid pulak tu... Memang dah banyak kes gini tapi xsangka nak terkena kan..
Dalam hati, lepas pakai telekung, nak masukkan dalam loker masjid..
Tapi x sempat, dah dirembat dulu..

Antara barang yg dah dibawak lari:
1. Dah tentulah handbag ---> (semua barang dlm ni)
2. Telefon bimbit ---> (sdn.bhd + my twin punyer)
3. Purse ---> (termasuk mykad, lesen memandu, kad atm dan wang)
4. Jam tangan ---> (sayang sebab abah yg pilihkan)
5. Pencil box ---> (complete semua tau.. parah jugak nak beli semula)
6. Perfume ---> (baru beli)

Rentetan peristiwa:
Masuk masjid (masih ada) -*- Ambil wuduk (masih ada) -*- Letak tepi kaki (masih ada) -*- Pakai telekung (aik! dah xde!!) -*- Blur kejap -*- Berlari2 keluar (kot2 dapat kejar pencuri tu) -*- xde sesape -*- cerita kat mak n abah -*- kecoh 1 masjid -*- tawaf keliling masjid -*- comfirm xde -*- pegi balai polis, wat report la, ape lagi..


Semalam memang kekok habis la. Berjalan tanpa 1 pun dokumen pengenalan diri. 
Rasa macam pendatang haram pulak. 
Pastu terus je pegi jabatan pendaftaran dapatkan dokumen pengenalan 
dan pegi bank block kan kad. 
Duit dlm tangan xde sesen pon. $$$$ :(

Hari ni... 1/4/2011..
Abah hadiahkan jam tangan baru...
Serupa dengan yg dah dicuri tu.. Colour je lain sikit...Terharu kan.. 
Macam mana pun tetap susah hati. Nak menggantikan balik twin aku punyer fon yg dipinjam dan kena curi sekali. Dah nama pun twin, nak jugak same2 kehilangan kan.
Harap2 dia cakap "xpa la, hang punyer pun kena curi jugak kan. Beli la untuk diri sendiri dulu. kalau nak ganti jugak, nanti bila dah keje tetap, baru ganti... 50% less" hehehe 

Walau apa pun, tiap yg berlaku ada hikmahnya..
Ambil pengajaran dan lebih berhati2..
Yg penting alert dgn keadaan sekeliling.. 
Wassalam.. 

3 comments:

kyra_G said...

ja pdatang asinggg hehehe oppsss jgn marah hehe...
cnform jiji pgsan kn3 hehe

ismiladyjaja said...

haha pendatang asing utk beberapa jam je..
nasib die x cakap pape..
jz ckp "hah? habis la sume no dlm fon tu..."

kyra_G said...

hehehe taw..dia da msg gtaw y brang ilang huhu..tkejut gak...xsgka kt masjid kamunting pown ley ilang huhuhu