Saturday 5 November 2016

Sepetang di Port Dickson

Assalamualaikum..
2 October 2016
Lokasi: Port Dickson.

Alkisahnya family kakak aku ajak jalan-jalan pantai tapi kebetulan hari tu aku kerja shift malam. So, tak dapat la nak join. Tapi kalau dah memang ditakdirkan untuk pergi tu, macam mana pun tetap akan berlaku. Elok pulak diorang tanpa sengaja jalan sampai la tersampai kat Muar. Then diorang tidur sana. Esoknya aku dah sleeping day. Diorang pulak lepas jalan kat sana baru nak pergi PD. Makanya lepas aku bangun tidur, aku pun gerak la ke PD jugak..


Muka baru bangun tido.. huhu

 
Haaaa... Makanan Muar mari. Berbondong2 dengan satay dan Murtabak Singapore. 
Menu wajib beli bila balik Muar.

Ni budak demam yang tazzabar nak mandi laut dah.

Kakak aku yang tengah berperang dengan angin. Habis terbang segala tikar semua. 
Angin kuat betul.

Si kecik pun dah siap tukar baju

 
Yang lain-lain pun tengah sebok nak bersiap



Tudia 3 hero dah ready!

Hahaha pelampung nampak lagi besar dari dia.

 
Brothers

Kasik selfie sikit

Okey Abahnya dah ke laut dengan Si Kecik dan Si Besar. 
Tinggal Si Tengah je yang takut. Huhu

Si Kecik yang tak padan dengan kecik. Tak takut langsung. 
Memang betul2 ikut perangai Si Besar.

Tengok Si Besar relax je ke tengah ke tepi, buat macam pantai tu dia yang punya.. ngeh3

Hah nin dia Si Tengah. Penakut sama macam Achu dia. Tak boleh lepas tangan. Kalau lepas je tangan, berdiri tegak je dia, tak bergerak langsung.

Mama amik turn kepung Si Kecik sebab Abahnya bawak Si Tengah pulak. Muahahahaa..

Angin kuat yang bukan sepoi-sepoi bahasa.

Nampak tak yang kat belakang tu. Tu Abahnya, Si Besar dan Si Tengah. 
Jauh nun disana.

Mamanya yang akhirnya pasrah seluar dan baju dah basah. Aku pun yang kononnya nak celup2 kaki je pun basah jugak. Nasib baik ada spare bawak baju dan seluar tapi tak salin pun sebab toilet penuh dan air bersih pun tak ada. Last2 biar kering sendiri je.

Susana pantai yang ramai dengan pengunjung.
Lepas kitorang dah habis mandi manda kat situ, kitorang lepak2 sambung makan satay dan murtabak kat gerai kat situ. Iman siap request nak makan wafle lagi. Nasib baik ada. Aku pun tumpang makan sekali. Dah habis makan, masing2 pun pulanglah ke sarang. Hehehehe...



No comments: