Wednesday 4 November 2015

Big Bowl Ice Melaka

Assalamualaikum..
31 October 2015
Lokasi: Jalan Laksamana, Melaka.

Sebelum habis program Himpunan Belia Kenali Ubat Anda tu, si Mort tanya, lepas ni nak pergi mana? Dalam kepala aku belum ada apa-apa plan lagi. Kebetulan aku tengah tengok Facebook. Tiba-tiba muncul post pasal Big Bowl Ice dan tempatnya di Melaka jugak. So aku pun cadangkan pergi situ je.

Taraaa... Dah sampai...
Sebelum pergi sini, Teratai tanya benda ni halal ke tak? So aku pun google la.. Baca dulu beberapa blog. Dan... akhirnya diyakini halal. Bila tengok bunting ni lagi bertambah yakin la. Masuk2 tengok majoriti pun pelanggan muslim.. So ok la tu...
Mort tengah study menu..
Teratai pun tengah berpinar nak pilih.
Menu yang kat aku ni ice belended la juice la. So bagi Teratai dengan Mort pilih dulu. Sambil tu aku tengok2 gambar yang kat dinding.
Kitorang amik jugak snack. Set S11, nuget 6 ketul. Semua order, tulis kat kertas yang disediakan. Lepas tu pergi ke kaunter, order dan bayar.
Posing dulu sementara tunggu order sampai.
Jaga-jaga... mangkuk gergasi di belakang.
Dah order tapi still belek menu lagi.. hehehe... Gambar kat sebelah Mort tu agak mengiurkan... Slrrrrpppp....
Taraaaa... Ni aku punya..
Caramel snow ice with crunchy flakes..
Walaupun rupa dia tak menarik, tapi rasa dia sangatlah kena di tekak aku.. Sedap...
Terarai punya..
Shaved ice with fruits and chocolate.
Ready to ngap!
Mort punya...
Chocolate snow ice with banana..
Lazat ke Mort... hehe...
Nuget nuget nuget!
Time hujan nuget pun sangat lazat wal enak!

Makan punya makan punya makan...
Aku berjaya habiskan..
I like ♡♡♡♡ =)

No comments: