Thursday 20 August 2015

Cuti-Cuti Pahang: Kuantan

Assalamualaikum...
14 August 2015
Lokasi: Kuantan

Alhamdulillah... Akhirnya sampai jugak di Kuantan.. Betapa jauhnya rasa nak sampai. Mana taknya, banyak persinggahan. Sebelum sampai sempat singgah ke Gambang dulu, cari kat mana letaknya Bukit Gambang Water Park. Tujuannya supaya senang esok nak pergi. 

Kat sini, kitorang pilih hotel yang betul2 bajet punya. Sungai Wang Hotel. RM55 untuk bilik 2 orang. 
Haaa.. Not bad la.. Ok je.. Janji ada tempat nak mandi dan tidur.. Lepas check in, mandi dan lepak2 sambil tunggu Maghrib. Lepas tu mula menjelajah untuk dinner pulak.
 Kitorang dinner kat sini, Anna Ikan Bakar Petai. Lokasi di Tanjung Lumpur. 
Sementara tunggu hidangan utama, kitorang makan keropok lekor dan sata dulu. Sata dia boleh tahan.. Sedap la jugak.. Lain sikit dari yang aku biasa makan.

Kitorang makan nasik, sotong goreng tepung, ikan kerapu sweet sour dan kailan ikan masin. Rasa ok2 je.. Harga cantik.. RM57... Tong2 bayar.. hahaha..

Ok.. jemput makan..

Dah siap makan, kitorang terjah Teluk Chempedak pulak. Ada uptown.. Tak beli apa pun.. Tapi kat tepi pantai ada macam2.. 
Ada ni.. Predator.. hahaha.. 
Ika tak nak join. So aku dengan Teratai je la. Bayaran untuk bergambar dengan dia ni adalah seikhlas hati. So ikut suka hati la nak bagi berapa pun. Masukkan dalam box kat situ.
Lepas tu, tengok orang main belon.





Dalam seronok tengok belon,
Seronok jugak buat aksi lampu bajet bulan ni.
Aksi cliche.. kuang3
Patah balik jumpa lagi dia ni. Kali ni Ika nak pulak bergambar. Rupanya teringin jugak.. huhuhu...
Last sebelum balik hotel. 
So sweet.. ngeh3 =)


No comments: