Thursday 12 March 2015

Walimatulurus Helmi & Nadira

Assalamualaikum...
28 February 2015
Lokasi: Taman Tuanku Jaafar, Seremban.

Makanya hari itu berlangsunglah kenduri sambut menantu sepupu aku, Helmi dengan pasangannya Nadirah. 

Mak Abah 2 hari sebelum kenduri dah sampai sini. Temankan big bro buat operation mata kat PPUM. Hari berlangsung kenduri ni pagi2 lagi Abah dah call suruh aku amikkan ubat cirit birit untuk dia. Dah cirit birit la pulak...

Aku bersiap kat rumah je. Tunggu diorang sampai then amik aku, lepas tu terus pergi rumah kenduri.
Dah sampai..
Abah hanya mampu tengok je makanan. Tak berani makan. Dia just makan cendol je. Lepas tu... Pergi toilet.. Balik dari toilet dah terhuyung hayang.. Terus Pak Uda bawak dia pergi rehat kat homestay yang memang tuan rumah sediakan untuk sedara mara berehat. Dekat2 situ je. Kitorang plak dia suruh habiskan makan. Dia nak pergi rehat.
Selfie dengan Auni sementara tunggu yang lain habis makan. Mama Papa dia tak ikut, so aku kena la amik peranan tengok2kan dia dengan kakak dia.
Tak lama lepas tu, pengantin sampai.
Ni je gamba pengantin yang aku sempat snap.

Tok yang bz dengan cucu-cucunya..
Ok, mereka2 dalam gambar ni semua anak no.2 kecuali aku.. hahaha..
Dah habis makan, kitorang pun pergi homestay tu. Temankan Abah. Tu bantal yang banyak2 kat bawah tu, kat situ la dia baring.

Budak2 main pintu.
Yang ni memang suka main kain. Kain Achu pun dia tarik.
Ni pulak asyik dok mengemas kertas. Ayoyo..

Dalam masa yang sama di rumah kenduri..
Sedara mara aku sibuk berposing. Ni pun aku cilok gambo dari FB diorang.
Adik beradik Abah.
Mak Ngah, Mak Long, Mak Nyan, Mak Cik.
Semua datang dari Perak kecuali Mak Long.
Haaa.. Tudia.. Sporting ooo..
Family Mak Nyan
Amik berkat..
Family Mak Long
Antara sepupu aku yang senior2..
Anak diorang baya2 aku je, tapi sengal. Hahaha..

Disebabkan kitorang terdampar kat homestay, sebelum diorang balik, semua singgah homestay dulu, tengok Abah. Lepas tu baru gerak amik haluan masing2.

Kitorang pulak, lepas Abah dah ok sikit, sebelum balik, singgah rumah kenduri dulu. Makan2 minum2 pastu gerak. Singgah rumah aku dulu, amik barang, amik kereta, aku follow diorang pergi rumah big bro. Pergi melawat dia. Lagipun anak2 dia kena la pulangkan.. hahaha...

No comments: